.:abg nuffnang duk sini:.

Wednesday, March 9, 2011

monolog dialog jiwa..

kadang2 saya rasa saya bersendiri.. berada di atas bumi ini.. belajar bertatih.. belajar senyum.. tapi kadang2 saya tetap jua jatuh terduduk malah menangis.. sering saya bertanya pada diri saya.. mengapa terlalu mudah untuk saya menangis.. sampai saya lupa.. saya sepatutnya bersyukur.. saya menangis kerana Allah telah kurniakan air mata kepada saya.. saya menangis kerana Tuhan tidak lupa untuk memberi saya perasaan.. tanpa perasaan apalah erti kehidupan...

namun, kadang2 saya jahil bila memikirkan tuhan tiada untuk saya.. alangkah berdosanya saya.. saya lupa.. ketika saya senang.. jarang pula saya berkata Alhamdulillah apatah lagi untuk sujud syukur atas nikmatnya.. namun bila susah saya merungut.. di mana tuhan untuk saya?? padahal saya yang buta hati.. kerana susah itu adalah petanda dari tuhan.. Dia sedang mengajak saya kembali kepada-Nya

sebenarnya saya tidak bersendirian.. Tuhan masih sayangkan saya.. Dia tidak biarkan saya keseorangan.. di kiri dan kanan saya ada malaikat yang menjaga.. didalam hati saya ada cinta saya pada ibu bapa abang kakak serta adik saya.. di dalam minda saya ada sayang kepada saudara mara saya, kawan2 saya,

di dalam hembusan nafas saya ada seorang insan yang belum saya temui.. insan yang seperti oksigen kepada saya.. saya amat merindui dia.. walaupun kami belum pernah berkenalan apatah lagi bertemu.. siapa dia? dia yang bakal menjadi pelengkap hidup saya.. dia yang akan saya tumpahkan kesetiaan.. kerana saya adalah tulang rusuknya yang masih mencari siapa dia..


0 komen:

Post a Comment

jom kongsi pendapat dengan mugmerah.

.:iklan nuffnang:.