.:abg nuffnang duk sini:.

Monday, June 20, 2011

yang lepas biarkan berlalu..

"barang yang lepas usah dikenang"

hari ni aku dapat result utk final sem 2 aku. pheww. sedih dah agak sebak walaupon xde perasaan melihat pointer jatuh dengan sangat teruk gara-gara banyak sangat main-main semester lepas. waaaaa.

"cik mugmerah. ni bukan salah paper yang awak ambik tu. dah awak tau paper tu susah. kenapa awak study main-main? cuba tgok orang lain. ada je yang dapat ok"

"nak buat macam mana xde rezeki"

alamak. nasib diri. yang berlalu sudah tak dapat diubah. yang boleh cuma teruskan usaha sem depan untuk cover balik yang tenggelam. at least aku bersyukur sebab semua paper lepas xde yang kena repeat. kalau repeat lagi haru biru hidup.

"sabar ea. ada la hikmahnya tu dapat sikit sem ni. nak suruh usaha lebih sket sem depan. kurang-kurangkan main-main tu."

kepada kawan-kawan UUM yang dapat result hari ni. tahniah kepada yang berpuas hati. dan jangan sedih kepada yang rasa result dia rendah. usaha lagi. cari dimana silap kita. betulkan. jangan jadi macam aku. azam di awal sem. akhir sem tenggelam balik.

jadi.

"usaha dan terus berusaha"

namun. disebalik usaha. kita jangan lupa untuk berdoa. kadang-kadang. kita sudah berusaha. berdoa. tetapi kejayaan itu sukar sekali datang menghampiri kita. bukan kerana kita gagal. tetapi kita belum berjaya.

jadi

"berdoa dan terus berdoa"

0 komen:

Post a Comment

jom kongsi pendapat dengan mugmerah.

.:iklan nuffnang:.