.:abg nuffnang duk sini:.

Tuesday, April 3, 2012

waktu itu enggan berhenti..

jarum kecil itu terus berginjak. 
langsung terus menjadi sombong untuk berhenti.
mengheret aku untuk menghitung.
 usia yang turut bertambah. 
setiap detik tanpa simpati. 


setiap patah huruf yang aku tekan.
menggambarkan waktu itu terus berlalu. 
walaupun hanya sebutir titik noktah. 
siapakah aku untuk menghalang waktu itu 
dari terus berlalu?

tapi adanya aku untuk berfikir. 
seiring dengan berdetiknya waktu itu. 
adakah kurang.
adakah lebih bertambah?


namun
aku langsung masih tidak berganjak. 
atau lagi makin berkurangkah? 
sejenak berfikir. 
rasa gundah itu bertandang lagi. 

terus aku berfikir lagi. 
mahukah lagi masa yang ada itu di sia kan? 
atau aku perlu bergerak. 
bertindak mencari hala tuju sendiri. 
erti sebenar Sang Pencipta mencipta aku di dunia ini.

mugmerah.april.3.2012.17.50pm




0 komen:

Post a Comment

jom kongsi pendapat dengan mugmerah.

.:iklan nuffnang:.