.:abg nuffnang duk sini:.

Thursday, November 24, 2011

petang khamis yang bosan bersama wanie

pada suatu petang (hari ni la) aku tengah tunggu kaunter pendaftaran untuk program interaksi go-kart UUM 2011. dengan wanie. sebab bosan mengunggu so, aku tengok la orang yang lalu lalang.

wanie

kalau tengok orang yang lalu lalang tu. macam-macam boleh kita perhatikan. ada yang muka control. ada yang bercakap henpon sambil tgok2 kasut. ada yang minum air berdiri. ada yang menari-nari kat khalayak ramai. ada yang jalan kaki ke lain. mata ke lain.


agak-agak apa la yang ada dalam fikiran masing-masing. perasaan gembira. contoh (apa yang aku fikir dorang cakap dalam hati la)

"yeay, kelas dah habis. aku nak balik tido la. mengantuk." sambil muka berkerut-kerut berfikir.

"huyoo. cun giler budak tu. nak ngorat la."


"ehmm. mana aku nak pergi lepas ni ea? bosannya." sambil mulut muncung dan jalan malas2

"mana abg ni. cakap nak dating. xdatang2 lagi. selalu lambat..!!" sambil tangan duk pusing2 jam kat tangan.


"huisyhh.. assignment xsiap lagi. nak kena g library. pinjam buku. ada group member pon macam aku sorang jer yang kena buat semua. tensen." jalan laju2. semua orang nampak macam dinding je.

last.

"alamak. cuti sem lambat lagi. duit dah xde. asyik mintak bapak je. makanan makin mahal. nak print assignment lg. kawan2 ajak keluar lagi. kalau xpegi dorg kata xnak kawan. hui." gaya dorg agak2 mcm mna?

korang fikir la sendiri

aku? aku tersadai kat kerusi kat tepi foyer library ni. tengok gelagat manusia. macam2 rupa. macam2 fesyen. macam2 kerenah. ada yang sorg2 tengok hp. senyum sorang2. ada yang tengah tekan ipad sambil angkat tinggi2. menunjuk la tu. HAHA.. buruk punya fikiran.


sukahati aku la. fikiran aku. HAHA

dah la.

sekian.


0 komen:

Post a Comment

jom kongsi pendapat dengan mugmerah.

.:iklan nuffnang:.