.:abg nuffnang duk sini:.

Monday, April 22, 2013

kebaikan menulis blog #1

Assalamualaikum..

ramai orang tanya aku. kenapa aku buat blog? malah siap sanggup bayar harga untuk domain sendiri. kalau aku malas senang je. aku jawab suka hati aku la. hihi. mesti sakit hati korang kan? muahaha. gurau je la baby. actually ada banyak sebab aku suka tulis blog.

tiba2 rasa mcm org tua yang sedang berjalan sambil merenung sebuah kehidupan.

yang paling utama. sebab aku suka menulis tentang apa yang aku fikir. dan aku suka baca balik untuk fikir apa yang aku fikir. kalau aku tulis kat buku. aku rasa tak menarik dan tidak menggunakan teknologi. kih3. kononnya. hihi. tak jugak. aku pernah ada diary. dalam diary tu semua aku tulis. macam kat blog ni jugak. dan bila aku bosan aku suka baca balik apa yang aku tulis.


blog dan diary aku merujuk kepada perjalanan hidup aku. contohnya, lihat pada bulan april, 3 tahun yang lepas. 21 april 2011. aku ada buat entry luahan itu mengurangkan bebanan, bila aku baca balik, aku ingat apa yang berlaku masa tu. zaman tu jauh bezanya peribadi aku dengan sekarang. masa tu aku lemah sangat. masih sangat merangkak. sekarang sudah mula belajar bertatih. dan aku ingat entry tu aku buat kerana mr.teddy.

banyak lagi kisah-kisah hidup aku yang aku luahkan pada blog aku ni. terutamanya semasa aku belum kenal mr.teddy. kalau korang nak baca. cari la. awal-awal tahun 2011. banyak sangat luahan aku. hihi. pomot entry plak.

jadi konklusinya. sebab aku berblog adalah sebagai pengganti diary lama aku yang berbentuk buku. dan untuk berkongsi tentang apa yang menggangu fikiran aku.

gambar aku yang first aku upload kat blog. aku mestilah yang berdiri dihadapan. :3


like dan share untuk berkongsi perasaan aku.


0 komen:

Post a Comment

jom kongsi pendapat dengan mugmerah.

.:iklan nuffnang:.