.:abg nuffnang duk sini:.

Wednesday, January 11, 2012

bila aku bersuara

orang bercakap kita nak bercakap. bila kita cakap benda tak betul orang nak tegor xboleh. dah pandai sangat kan. bila cakap tu negetif je nampak. fikiran dia je betul. bila orang bagi pandangan xnak terima. ye la dah pandai sangat. lantak ko la. last2 aku diam dengar je. xlama lepas tu blah la. wat pe tunggu. wat pedih telinga ng sakit hati je.


marah? xla aku xmarah. aku cuma terkilan bila aku masih terjumpa golongan mcm ni. bila pandangan dia A maka mesti A xboleh dah masuk unsur B. kawan. nak cakap kena fikir. nak fikir kena ada pro dan kontra. ye la sekarang ni banyak isu yang berlaku. jadi yang nak beri pandangan pon banyak. tapi kalau setakat beri pandangan je. tapi xnak fikir dari sisi kiri. sisi kanan. fail la cara ko berfikir bagi aku.


korang pon mesti pernah jumpa orang mcm ni. bila bercakap dia je betul. dah tu orang lain nak mencelah pon xboleh. bila ada 2 pihak. bila dia dah suka kat pihak A. baik A je la dia nampak. si B cuma buruk je. xpenah nak pikir apa pandangan orang. kalau rasa nak cakap sorang2 je pegi la duk dalam gua. bertapa kat sana. cakap sorang2. fuhh.


malas la kan nak campur ng orang mcm ni.


0 komen:

Post a Comment

jom kongsi pendapat dengan mugmerah.

.:iklan nuffnang:.