.:abg nuffnang duk sini:.

Monday, April 1, 2013

belum mampu nak kawin usia muda

bila tengok orang lain yang sebaya masing-masing dah ada pasangan hidup yang halal, terdetik kat dalam hati ni. indahnya kalau aku pun dapat kawin jugak dengan orang yang aku sayang. bukan sebab aku gatal semata-mata. *eheh! maksudnya ada la jugak gatal tu sikit. hihii. tapi juga sebab memang dah umur aku ni kalau zaman nenek moyang kita dulu dah ada anak paling sikit pon 5 orang da agaknya. haih! nak buat macam mana. zaman aku sekarang. zaman astro. macam-macam. zaman orang kawin umur belasan sampaila orang yang umur dah 50 tapi xkawin-kawin lagi. 

gambar ni kita curi kat google tau. bukan gambar kita. kita xkawin lagi.

bila aku fikir-fikirkan. ada la jugak aku usulkan. apa kata kita kawin je? xpayah dah nak bercinta cintun lama-lama. kalau dah kawin kan senang. dah tak payah sibuk-sibuk pikir bila nak kawin. kan senang. tapi bila dihitung tambah tolak lagi. mana boleh. sabar la dulu. kita ilmu belum cukup. 
"eh? ilmu tu bukan ke boleh kita belajar sama-sama nanti?'
memang la. tapi bukan itu je yang penting. sumber kewangan lagi. masak dah pandai ke? kalau takat masak megi letak telur tu. baik xpayah. "maid kan ada?" amboi. banyak plak duit hang nak gaji maid!
"diut ptptn kan ada?" 
apa ko ingat duit ptptn tu untuk belanja anak bini ke? tu untuk belanja belajar. belajar la dulu bagi habis. xlama pon. *bagi aku. ada lagi 2 semester je pon. lepas tu. boleh la nak pikir lagi. umur pun muda lagi. kerja belum. nak cuci pinggan sendiri lepas makan pon malas. ada hati nak kawin muda. teheee.

alamak. mr. Teddy, gmbr ni mcm gmbr kita plak. cuma tukar part mata je. terbalik. O_O

tapi kalau dah jodoh sampai. keluarga semua dah setuju. sanggup pikul tanggungjawab. teruskan. insya Allah aku doakan kalian semua bahagia. tapi kena ingat kawin bukan untuk 1 hari, 1 minggu, 1 bulan. tapi untuk seumur hidup. Insya Allah. kalau sekarang umur 20. jika takdir kita hidup smpai umur 60. maka. 40 tahun kita akan hidup dengan pasangan kita. jadi buat lah keputusan baik-baik.

p/s : kepada kawan-kawan yang dah kawin muda. tahnian aku ucapkan. semoga kalian bahagia sampai syurga. kepada yang dah ada pilihan hati, tapi belum kawin. jangan sedih-sedih. insya Allah, sampai masa kita. boleh jgk kita jadi suami/isteri.

special p/s : to my mr. Teddy. insya Allah i will wait for u. to be by your side until Jannah. <3 *malu tiba2. 

0 komen:

Post a Comment

jom kongsi pendapat dengan mugmerah.

.:iklan nuffnang:.