.:abg nuffnang duk sini:.

Sunday, December 15, 2013

fahami diri aku sendiri

assalamualaikum readers.

mungkin ada yang perasan kehilangan aku selama lebih kurang 3 bulan dalam dunia meluahkan perasaan dan pendapat melalui dunia maya ni. *ayat xleh blah. hahaha. apa pon. here i'm am. sitting in front of computer and struggling to start writing again.

even a small seed can survive alone
 
banyak sangat pengalaman 3 bulan yang aku tak luahkan. bagaimana aku menghadapi hidup aku dan setiap detik cuba memahami diri aku yang sebenar. kalau nak fikirkan soalan macam mana nak fahami diri aku yang sebenar. aku highlight sikit sebab benda ni sangat penting. sebab tak semua orang tahu apa yang diri dia nak sebenarnya dan kenapa orang A perangainya macam ni dan orang B perangainya lain.

people always think they are right. aku betul. yang betul tu aku. dan kalau salah tu bukan aku. mungkin orang lain atau aku yang tak sengaja. jadi aku tak bersalah. yeke? lepastu kenapa orang lain pon fikir benda yang sama dengan aku? entah la. I should stop judge others. aku sendiri pon selalu buat silap.

"tapi kalau dah asyik aku je yang bersabar?"

"sabar je la lagi. alang-alang dah bersabar. teruskan je la"

"what if I teach that someone, some lesson?"

"you must ready to face the consequences then my dearself."

 
sejak 2 3 hari ni aku banyak monolog. banyak benda yang aku nak luahkan aku tak luahkan. kat Mr. Teddy pon aku tak bagi tau.

"mugkin sebab dia busy?"

"atau aku yang tak nak libatkan dia dalam masalah bodoh aku."

atau kan ada DIA yang lebih Maha Mendengar. dan aku percaya dia sentiasa mendengar. there must be some reasons. sebab tu benda macam ni jadi. benda apa? ada la BENDA.

p/s : apa yang penting dalam planning aku, nak habiskan semester 7 tanpa gagal mana-mana paper. dan habiskan degree dengan jayanya pada bulan 6 tahun depan. *doakan aku. -_-



3 comments:

jom kongsi pendapat dengan mugmerah.

.:iklan nuffnang:.