.:abg nuffnang duk sini:.

Thursday, April 24, 2014

simpati itu belum mati,

Assalamualaikum,

seperti biasa aku menulis bila aku ada masalah, dengan harapan bila aku menulis, kalian semua yang entah siapa pon aku tidak tahu, akan memberi sedikit simpati dan membantu aku mengurangkan tekanan yang aku hadapi. Subhanallah, aku diuji, diuji, dan diuji oleh Allah SWT agar aku menjadi seorang manusia yang lebih bersyukur dengan kurniaan nikmat lain yang lebih bernilai berbanding satu masalah yang aku sibuk-sibuk fikirkan. Subhanallah. sakitnya hati menahan rasa marah ini.

aku marah pada diri aku yang tidak mampu bersuara
aku marah pada diri aku yang tidak mampu mengubah diri aku sendiri
aku marah pada diri aku yang tersilap membuat keputusan

tapi aku tahu, kesilapan ini, ujian ini yang membolehkan aku untuk terus senyum dan teruskan hidup.
"Aishah, kalau tak ada masalah macam ni, bosan la kehidupan."
"Sabar, ganjaran untuk orang yang bersabar tu besar sangat."
"Jangan salahkan diri sendiri, jangan salahkan sesiapa."
"Setiap yang berlaku ada hikmahnya"

apa yang berlaku pada aku, aku harap aku dapat hadapi dengan baik, aku tak nak keruhkan keadaan. aku tak nak cakap aku betul, aku tak nak cakap aku salah. sebab masing-masing ada sebab yang tersendiri. aku cuma berharap dan menagih sedikit ruang, ruang untuk diri aku sendiri. mungkin aku perlu membawa diri. bukan untuk mengeruhkan keadaan, tapi untuk mengelakkan keadaan menjadi lebih buruk.


p/s : terima kasih kepada yang membantu, memberi semangat dan memahami.

0 komen:

Post a Comment

jom kongsi pendapat dengan mugmerah.

.:iklan nuffnang:.