.:abg nuffnang duk sini:.

Wednesday, January 26, 2011

dikir barat



korang pernah join dikir barat x? sape xtau apa maksud dikir barat tgok kt sini.. aku pernah masuk dikir barat.. masa tu aku kat matrikulasi.. wakil blok perempuan.. dam kami dapat tempat ke 3 keseluruhan.. kira ok la kan.. sebab tempat pertama dan kedua semua lelaki.. kami tempat ke3.. jadi lau ikutkan kami ni juara perempuan la.. hahaha..

kenapa isu dikir barat ni aku timbulkan? sebab 28/1 ni.. means lagi2 hari akan ada pertandingan dikir barat antara dewan penginapan.. damn kami satu2nya dewan penginanapan yang penghuninya semua perempuan turut serta.. menarik x?

tetapi memandangkan xada pemain alat muzik yang boleh mainkan muzik.. jadi kami mendapat bantuan atau mmg kami diberi sekumpulan lelaki yang khas untuk bermain alat muzik tersebut.. dan sebenarnya aku xjoin pon dikir kali ni sebab aku nak join teater.. hahaha.. nak belajar berlakon.. dpt watak pokok pon jadi la.. :D

ni ada beberapa gambar yang aku sempat capture masa tgah tgok mereka berlatih..

mereka2 ni di panggil sbgai awok2..

semasa latihan utk lagu karut..

pemain alat muzik..

aku xsertai.. tp aku bertindak sebagai penasihat ke? tah la.. mcm xberfungsi pon aku kat situ.. tp mereka ajak aku utk tgok dan tunjukkan contoh bunga.. aku pon xreti.. tp memandangkan peserta separuhnya bukan dari kelantan (aku pon bkan dr kelantan, aku org tganu), malah ada kaum cina yang first time join.. jadi aku tolong la serba sedikit.. agak sukar nak melatih mereka2 ni..

btw, secara keseluruhan mereka ni bagus sebanarnya.. cepat belajar dan ada semangat.. InsyaAllah DPP Muamalat akan menang.. yeah..!!

p/s:aku suka bunyi gendang.. tp xreti main gendang.. :D

5 comments:

  1. sye pernh join,tpi time sek dlu laa...hehe..:)

    ReplyDelete
  2. nelly : a'ah best kan.. kalau yg ada gimik lg best.. kreatif.. :D

    aisya : mugmerah pon sama.. tp skang dah mls nak msuk dikir.. tgok dari bwah je.. :D

    ReplyDelete
  3. Berlatih kt court tennis ker haper hahaha

    ReplyDelete
  4. daus : bukan la.. kt dataran mawar.. dgar2 YAB xjoin... btul ke?

    ReplyDelete

jom kongsi pendapat dengan mugmerah.

.:iklan nuffnang:.