.:abg nuffnang duk sini:.

Wednesday, January 26, 2011

hari yang kejammm..!!


hari ni ibarat hari yang malang dalam hidup aku.. sedih lak.. dah beberapa kali nak nangis hari ni.. tp mujur aku belum berjaya menangiskan diri aku.. haha..

hari aku bermula dengan tenang pada asalnya.. aku bangun 6.30 lebih.. sembahyang subuh pastu.. sebab kelas kul 9.30 dan aku masih mengantuk maka aku dengan malasnya tido blik.. (jgn tiru aksi ini.. nanti jadi bengap.. hahah) pastu alarm aku bunyi blik pukul 7.40.. aku bangun buka laptop.. yang tu aku cari dulu.. on fb..



seterusnya.. ketenangan aku mula tergugat bila aku check jadual hari ni.. aku ingt aku ada kelas management accounting.. dan aku masih belum print out nota bab 2.. ayoyo.. tgok jam dah kul 8.. dengan cepat2 aku sambung wayar2 printer.. dan cuba nak print.. tp aku pon xfaham setup apa yg aku terubah sbb tiba2 xleh print..

godek punya godek aku berjaya tapi dgn hasil yang xmemuaskan sebab slidenya jadi kecil dan xde frame.. aku pon xfham.. lecturer dah pesan 2 slide je per page.. pastu aku dgn ingkarnya dan konon nak jimat dakwat telah mem'print' menjadi 4 slide per page.. jadi la nota aku kecik2 xnmpak nak baca.. dah kena bebel ng lecturer tadi.. malang xberbau.. sekali kena perli ng lecturer.. xnak dgar kata.. kan dah dpt.. xpe2 nanti aku print baru...

kelas pertama, tamadun Islam dan tamadun Asia.. hari ni dpt tajuk utk assignment.. pastu lecturer ckap tutorial utk titas xada.. jadi markah utk tutorial 30 markah akan di bawa ke kuliah.. asalnya pakai sistem demokrasi kami kena buat ulasan jurnal tentang tamudun.. tiba2.. ada insan2 yang tidak berhati perut, xstuju dan ditukar menjadi midsem.. waaaa...


bukan la aku malas nak study.. tp pk la,, 30 multiple choice Question utk 30 markah.. berbanding ulasan jurnal utk 30 markah.. yang mana boleh bg markah yg lebih baik? mesti la ulasan jurnal.. cuba bayang.. midsem salah 1 hilang 1 markah.. kalau ulasan jurnal tu at least lecturer bleh bg minima la aku rasa 23/30.. tp kalau midsem yakin ke bleh dpt salah hnya 7 soalan?

pastu aku pegi jumpa lecturer.. mintak dia consider utk tukar blik.. dia kt nanti saya pk blik.. tgok kalau midsem teruk kita buat cara lain.. means kerja makin bnyak.. hadoi.. kenapa la ada mereka yang xnak bersetuju je ng aku? ciss btul la..

pastu kelas financial accounting and reporting.. masuk2 je kelas terus ada Quiz.. what? dah la xstudy.. buku xbwak.. nota xbwak.. cuma ada kepala otak je.. buat punya buat.. sampai income statement.. soalan last.. lecturer bg balik je..

"hantar esok.. letak bwah pintu bilik saya.."
"baiklah..", dengan sopan aku menjawab.. padahal aku dah malas giler..



tengah tahan lapar padahal aku dah makan tadi.. plus lg dgn ngantuk dan sakit kepala.. jalan sorg2 pergi ke bus stop dan blik ke bilik.. nampaknya malam ni aku kena la usaha siapkan report finance account tu.. lau x hbis la markah kuiz aku..

p/s: cuaca makin panas.. aku perasan UUM terpaksa pakai penyiram utk siram rumput2 kat padang dan taman rusa.. kalau hujan masih xturun smpai hjung minggu ni.. aku risau masalah air akan melanda..

alat menyiram rumput di taman rusa

6 comments:

jom kongsi pendapat dengan mugmerah.

.:iklan nuffnang:.