.:abg nuffnang duk sini:.

Tuesday, April 17, 2012

dari blogspot.com ke domain berbayar

Assalamualaikum

hari ni agak kelam kabut dalam blog aku. kejap tukar header. lepastu nak buat entry baru pon serba salah. yang aku tahu cuma jelajah dari satu blog ke blog lain. cari pasal pertukaran domain blog. dan hasilnya. blog aku dah bertukar dari mugmerah.blogspot.com ke www.mugmerah.com. kelam kelibut itu juga telah menyebabkan kau dengan tidak sengajanya telah mengabaikan assignment aku yang berlambak. herrr. contoh yang tidak baik. jangan tiru. pelisss.

antara blog yang jadi rujukan aku ialah blog HASRULHASSAN.COM dan ARIFFSHAH.COM. xlupa juga aku ada bertanya pada BOYZ-ED.COM. tenkiu semua aku ucapkan sebab sedikit sebanyak dah tolong aku mcm mana nak hadapi pertukaran domain ni. domain yang aku guna ni aku bayar cuma RM 30 untuk 1 tahun. pada aku sangat berbaloi. kalau korang berminat boleh dapatkan kat sini. IHOSTERZ.COM

papepon aku masih lagi kalut. sedang menunggu jangkaan apa yang akan berlaku. tapi Alhamdulillah setakat ni semua ok. cuma aku perlu betulkan beberapa perkara yang berkait dengan nama blog yang lama. wish me luck!

happy blogging. :)


8 comments:

  1. hehe , best ar , tapi rasa takut ar nak tukar link tuh , aishh ,

    ReplyDelete
  2. mmg pest. rasa mcm satu kepuasan. haha. xde pape la. mugmerah pon mula2 takut jgak plus risau tkut jd pape. tp stakat ni semua ok je.. :)

    ReplyDelete
  3. ~ngee , hehe . Boyz pown ada jugakk . :) . Kak , kalau ada pakai Alexa rank , Linkwithin , and Nuffnang ke apa , update semua sekali ok . Biar jadi macam asl balik . =)

    ReplyDelete
  4. boyz_ed : owh yeke. akak bru update nuffnang je. tu pon sbb tiba2 lepas tukar iklan nuffnang jd hilang.. tqvm :)

    ReplyDelete
  5. zurina : yup. tq. jom la tukar domain. :)

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah.. Truskan usaha sis! Jia you2! Mana tau untung2 ada org nk sponsor lpas ni? Ekekeke!

    ReplyDelete
  7. sis Al : tq :) dpt sponser? huhu. mcm xpercaya je kalau boleh dpt tu. papepon amin. semoga murah rezeki. :)

    ReplyDelete

jom kongsi pendapat dengan mugmerah.

.:iklan nuffnang:.