.:abg nuffnang duk sini:.

Thursday, May 17, 2012

dunia blog yang sunyi

Assalamualaikum

sepanjang minggu ni aku agak senyap dalam dunia blogging. terutamanya blogwalking. bukan aku langsung xjenguk blog. xbaca entry2 terutamanya entry yang di ping kat busuk.org mmg aku baca kebanyakannya. dan dalam tempoh seminggu ni aku punya visitor semakin berkurang. sebab tu aku gagahkan juga update blog walaupun sibuk. syg nak tinggal mugmerah.com ni bersawang. tapi walaupun visitor sikit tp Alhamdulillah pageview masih ok walaupun xbanyak.

~mcm cerita 'kisah sepi sebuah blog plak. kekeke'~

actually aku xseberapa kisah semua tu.bukan xkisah langsung. kesah juga sikit. kalau x, xde la aku nak update blog ni dgn sekerap yg boleh.

ok, dah stop dulu cerita aku, aku nak cakap pasal satu blog ni, ada aku tgok 1 blog tu. belum cukup sebulan dah sampai 300 entry dia update, online visitor 100 lebih, visitor sehari 1000 lebih. woww. blog tu blog baru kalau xsilap. aku lupa nama blog tu. entry nya pon panas2. mungkin full time blogger kot jadi dpt update 20 entry sehari.

aku? cuma full time student yang nak mengasah bakat menulis dan bakal cikgu yang sedang belajar berkongsi. masih sangat merangkak walaupun usia blog ni sebenarnya sejak 2010 lagi. xde la lama sangat. tapi masa tu seingat aku blog2 xbanyak lagi. sekarang ni blog2 baru banyak sangat. mcm cendawan tumbuh lepas hujan.
~tiba2 teringat mcm mna munculnya kebangkitan melayu dalam sejarah, dari dunia penulisan~

dunia blog xpernah sunyi sebenarnya, selagi ada internet selagi tu lah benda ni berjalan, kecuali suatu hari ada teknologi baru yang lebih canggih hingga blog ni ditinggalkan. dan aku akan cuba berkongsi selagi aku belum kenal erti penat.

kalau suka xsalah pon like. hehe =)

4 comments:

  1. menarik entry ni.. secara peribadu, ianya bagi orang lain semangat untul terus menulis.. betul kata bro,menulis selagi mampu

    ReplyDelete
  2. Kadangkala cik CiM tk smpt update blog. Tu yg slalu post n3 with word `trlewat` or `trtunda`
    Hehe...keep blogging

    ReplyDelete
  3. Sampai 20 entri sehari.. Pakai autoblog kot. Kalau pakai manual dan sentiasa nak kena fikir macam kita ni, rasanya tak larat nak tulis sampai 20 entri sehari. Melainkan upah pekerja.

    Tak pun entri kopipes.

    ReplyDelete

jom kongsi pendapat dengan mugmerah.

.:iklan nuffnang:.