.:abg nuffnang duk sini:.

Friday, May 11, 2012

gadis, anda semua memang cantik

gadis yang cantik. gadis yang sopan. penuh kesantunan. menutup aurat. manis tanpa memerlukan sebarang calitan warna. cukup sempurna bila berpakaian sempurna.

~gambar hiasan. cantik xperlu dedahkan aurat~

9 tips menjadi muslimah cantik:

  1. Jadikanlah ghadul bashar (menundukkan pandangan) sebagai celak bagi kedua belah alis mata kalian. Insya ALLAH, pandangan visual kalian akan menjadi makin jernih dan bening.
  2. Oleskanlah lipstik kejujuran dan kebenaran (al haq) pada ulasan bibir delima kalian. Insya ALLAH, ukiran senyuman kalian akan bertambah manis dan dihargai sesama.
  3. Bedakkanlah raut wajah kalian dengan kosmetik yang berasaskan malu dan keadaban. Insya ALLAH, kesederhanaan lahiriah yang kalian biaskan itu akan menyejukkan mata yang memandang.
  4. Lumurkanlah sabun istighfar ke sepelusuk anggota badan kalian. Insya ALLAH, ia bisa mengikis daki kotoran dosa dan kesalahan yang telah kalian lakukan.
  5. Rawatkanlah rambut kalian dengan hijab ISLAMI. InsyaALLAH, ia akan menyelimuti azaraul jasad sang hawa daripada menjadi mangsa kerakusan insan yang terlepas daripada tambatan keimanannya.
  6. Sarungkanlah kedua-dua belah tangan kalian dengan gelang sedekah dan jari-jemari kalian dengan cincin ukhuwwah Islamiyyah. InsyaALLAH, kelak kalian akan temui warga Sholihin yang nilaiannya melangkaui segunung emas permata.
  7. Alunkanlah kemerduan dan kesyahduan suara kalian dengan tilawatul Quran dan zikrullah. Insya ALLAH, berkat kekhusyukan dan penghayatan, hulwatul Iman akan dikecapi roh kalian sebagaimana lidah merasakan kemanisan makanan.
  8. Luruskanlah postur tubuh badan kalian dengan ketulusan dalam menunaikan solat dan pengibadatan kepada Yang ESA. Insya ALLAH, takkan DIA persia-siakan keikhtilasan atau keikhlasan atau keistiqomahan kalian dalam mencari keredhoan-NYA.
  9. Hembuskanlah nafas taabud wa taqarrub ila ALLAH SWT ke dalam ruh dan sanubari kalian. InsyaALLAH, selama itu takkan kalian rasai ketandusan kasih sayang maupun kegelisahan dalam kehidupan.


SemOga bermanfaat bagi kita semua.

sumber kredit kepada : mahabbah




0 komen:

Post a Comment

jom kongsi pendapat dengan mugmerah.

.:iklan nuffnang:.